Logo Østofte Landsbyordning

Østofte Landsbyordning – på landet, men alligevel tæt på.

Østofte Landsbyordning er kendetegnet ved at have højt til loftet, både bogstaveligt og i mere overført betydning. Vi ligger midt mellem marker og skov, men alligevel kun 4 km fra motorvej til København/ Tyskland og nyt erhvervsområde.

Vi har gode legefaciliteter, ude arealer, fokus på en digital hverdag, hvor der i det daglige arbejdes med PC/ iPad og på diverse læringsplatforme. Alt sammen med trivsel som det bærende fundament, hvor vi arbejder hen imod, at alle elever skal blive så dygtige, som de kan.

I kraft af vores konstruktion som landsbyordning har vi et samlet tilbud fra et godt samarbejde med vores lokale dagplejere til børnehave til skole og SFO.  For at sikre den bedst mulige udvikling arbejder vi med at skabe glidende overgane mellem de forskellige institutioner, for at gøre børnene kendte og trygge ved de personaler de møder.

På matriklen finder man også en afdeling af Specialskolen. Denne fungerer som en selvstændig enhed og er ikke en del af Østofte Landsbyordning.

Vi arbejder løbende på at udvikle samarbejdet i landsbyordningen sammen med det omkringliggende samfund. I Østofte Landsbyordning skal og vil vi være tæt på hinanden.