Logo Østofte Landsbyordning

Sprog, læsestrategi og projektbaseret undervisning for Østofte Landsbyordning

I skolen arbejdes der med Lolland skriver. Et projekt, der startede i 2021. Der arbejdes sammen med Lolland kommune om kompetenceudvikling af personalet, og at nå mål som er, at skrivning som læringsaktivitet bliver styrket på tværs af fag, udvikler elevernes ordforråd, sikker faglig læsning, gode skrivevaner og mod på deltagelse i skole og uddannelse.

Guided Reading er indført ved opstart af skoleåret 24/25 og er planlagt de næste 3 år. Formålet er et ønsket løft af vores læseresultater for den enkelte elev og for klasser.

Vores nye læringscenter stod klar ved skoleårets begyndelse. Det indebar et nyt bibliotek med green screen, podcast og et Makerspace med nye maskiner, der skal være med til at skabe og understøtte den undersøgende innovationstankegang og læring i de forskellige fag.