Logo Østofte Landsbyordning

Om skolen

I skoledelen har vi elever i Indskolingen og Mellemtrinnet fra 0.-6. klasse. I dagligdagen har vi fokus på elevernes trivsel og sociale kompetencer,  at løfte elevernes faglighed, så de får den bedst mulige skolegang, og bliver så dygtige, de kan.

På skolen er der en stor og hyggelig legeplads, og tæt på skolen ligger der en skov, som flittigt benyttes i undervisningen.
På skolen har alle elever deres egen computer, samt adskillige IPads, der også bruges i undervisningen.

Alle eleverne i 0.- 6. klasse testes to gange årligt i dansk og matematik, ligesom vi også undersøger elevernes trivsel to gange årligt.

Pt. er der indskrevet 131 elever.

Østofte Landsbyordning er ambassadør Red Barnet skole.

Der er i dagligdagen stort fokus på trivsel og i løbet af året, har vi forskellige trivselstiltag, hvor Børnekonventionsugen, Trivselsdagen, Venskabsløbet og bamsevenner- ordningen er nogle af de ting vi arbejder med. Her udover har vi Legepatrulje 3 gange om ugen, hvor 6. klasse tilbyder forskellige aktiviteter til de øvrige elever.

Som noget nyt tilbydes der skak 2 gange om ugen for de elever, der har behov for et andet slags frikvarter.

Vi har et tilbud om LKT, læring, kontakt og trivsel, som varetages af en ressource-person, samt en Sorg og omsorgsgruppe med uddannet sorgmedarbejdere.